Książki są częścią mojego życia.


Hej!



W dzisiejszym poście, którego piszę po długiej przerwie, postanowiłam opisać dlaczego zaczęłam czytać ksiązki i inne rzeczy.





Pamiętam, że od dzieciństwa od kiedy skończyłam prawdopodobnie 5 lat rodzice próbowali mnie na siłę już uczyć czytać. Mnie czytanie sprawiało ogromną udrękę. Ciągłe literowanie słów gdy nie mogłam ich przeczytać, liczne zatrzymywanie się w gapienie w wyraz, który teraz mogłabym powtarzać dziesiątki razy, sprawiał mi trudność. Po jakimś czasie jednak się ugiełam i zaczęło mi wychodzić czytanie. Z każdym dniem czytałam płynnie.


 
 Można powiedzieć, że każdy nastolatek w szkole nienawidzi czytać każdej lektury szkolnej. W moim przypadku to odwrotność. No, zależy jeszcze o czym jest książka. 
Książki zaczęłam czytać od teraz dwa lata temu. W wakacje strasznie mi się nudziło więc postanowiłam zobaczyć tak sobie książki jakie mam na półkach w domu. Wszystkie kryminalne. Wyciągnęłam jedną na chybił trafił. Moja babcia to zobaczyła i od razu wyciągnęła mi to z ręki. Poradziłą mi abym znalazła jakieś książki dostosowane do mojego wieku. Popatrzyłam na nią tępo, bo wiedziała, że nie takich książek w naszym domu. 













Po jakimś czasem rodzice sami zaczęli mi kupować książki a moja rodzina pożyczać ciekawe pozycje dla dzieci w moim wieku. 

I tak zaczęła się moja miłość do książek. Mogliście zauważyć, że czasem dodaję recenzje książek. W ten sposób chcę Was zainteresować nimi lub poszczególną książką. Niedługo przedstawię 3 kolejne recenzje. Mogę zdradzić, że jedna będzie o książce w której występują potwory. Sami się przekonacie jakie. 

Moi przyjaciele się dziwią jak ja mogę czytać. Ich męczy nawet przewracanie kartek!
Ja odpowiadam, że to normalna rzecz taka sama jak grania na komputerze. Dla mnie to mały rytułał przewracanie kartki książki i ta ciekawość co nowego przeniesie historia zapisana na papierze. 
Dla mnie to jakby mieć podwójne życie.
Dla mnie to jak przenoszenie się do innego świata.
Sam spróbuj, może to też cię zaczaruje tak samo jak mnie ;)




You Might Also Like

4 komentarze

  1. Ja też mam takie podejście do książek. Najlepsze kryminały. Widać ,że mamy podobny gust do książek. Parę dni temu czytałam do 00:08. Tak 12 osiem. Co do lektur zależy. Tak naprawdę lubię wszystkie oprócz psychologicznych, a dla zaczytanej samby polecam serię o Ture Seventonie [czy jakoś tak]. Pozdrawiam gorąco. SUPER Petronela 100.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i z chęcią to przeczytam ;)

      Usuń
  2. Uhuhu siostra książkocholiczka <3 Kocham czytać :3 Teraz jestem w trakcie serii Percy Jackson i bogowie olimpijscy... Dzięki temu zainteresowałam się mitologią grecką ;D Z mniej znanych książek, bo podejrzewam, że Igrzyska, Niezgodną czy Dary Anioła znasz, to polecam Mroczne Umysły, Rywalki i Tam, gdzie szumią drzewa <3 I wszystkie książki Johna Greena, bo są świetne ;d Jak na temat książek to potrafię się rozpisać xD
    ~Książkocholik Melody
    sweetasnyblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślałam ,że tylko ja taka zaczytana. XD

    OdpowiedzUsuń

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images