Igrzyska Śmierci : W pierścieniu ognia i Kosogłos

Cześć!
Dzisiaj postanowiłam wstawić moją ocenę drugiej i trzeciej książki "Igrzyska Śmierci" Susanne Collins. Jak wcześniej wspominałam w postach dołączyłam do konkursu "Czytam by myśleć" i niedługo wstąpię do takiej akcji : 52 książki. Dowiedziałam się o tym z bloga borenium.blogspot.com - jest to jeden z moich ulubionych blogów. Wracając do tematu : Chcę trochę to połączyć, bo bardzo, bardzo kocham czytać książki i będę opisywać te książki i zrobię listę ile przeczytałam książek w ciągu roku. Tak to co przed chwilą napisałam wiąże się z tym konkursem 52 książki. Listę dodam niedługo i teraz opiszę książki, które przeczytałam dokładnie dwa tygodnie temu. 
Jak bym opisała jednym słowem te książki  a nawet całą trylogię? Boskie. tak, boskie. Po prostu - przeczytajcie i mi uwierzycie.
Druga część Igrzysk Śmierci - W pierścieniu ognia






Ostatnio, nie dawno w 2013 roku 22 listopada była premiera kinowa tego filmu (ja już zaczęłam odliczać dni do trzeciej części ) . Wystąpiła jak zwykle świetna w roli głównej Katniss - Jennifer Lawrence. Potem jako Peeta - Josh Hurcherson i jako Gale - Liam Hemsworth. Mogę dodać, że Jennifer Lawrence i Peeta  to moi ulubieni aktorzy, jedni z wielu innych ;) 
Jeśli ktoś nie kojarzy to przedstawię, że główną bohaterką Igrzysk Śmierci jest 16-letnia Katniss Everdeen, która 74. Głodowe Igrzyska Śmierci wygrywa wraz ze swoim przyjaciele Peetą Melark.
W ten sposób Kapitol w odpowiednim czasie chce ją wyeliminować.Oprócz tego Katniss i Peeta znów muszą wziąć udział w kolejnych Igrzyskach - 75 .



Ogólnie kocham te obie książki i przyrzekłam sobie, że  całą trylogię przeczytam za kilka lat. Tak samo sobie obiecałam z całą trylogią Harry'ego Pottera. Cytałam ją raz ale po tym jak zobaczyłam filmy, kartkowałam książkę po przeczytaniu ciągle nie mogę zapomnieć o tej książce jak o Igrzyskach Śmierci. Nie wiem, może Wy tak też macie, że zobaczycie coś, przeczytacie i macie wrażenie że to jest takie świetne, i że tego nie zobaczycie. Np. mam prawie 13 lat jestem nastolatką i nie powinnam raczej oglądać filmów animowanych, bawić się ale są rzeczy które na to nie pozwalają i nawet dobrze. Tak mam z filmem Shrek. Tak dawno był nagrywany a jak go i tak mogę oglądać nie wiadomo ile razy.

Trzecie część Igrzysk Śmierci - Kosogłos







Myślę, że trzecia część "Igrzysk" Susanne Collins jest najlepsza z tych trzech części.Wprowadzenie : Katniss mieszka wraz z rodziną w 13 dystrykcie, który znajduje się pod ziemią.Musiała się przenieś tam, ponieważ w czasie gdy ona była na 75, Igrzyskach jej 12 dystrytk zbombardowano. Nienawidzi jej prezyden tego dystryktu - Coin. Najwięcej się dzieje, są niesamowite zwroty akcji, i jak musisz skończyć czytać - albo nie przestajesz  i czytasz dalej albo musisz skończyć i żałować. Mnie mocno poruszyła ta książka w momencie kiedy Peeta znienawidził Katiss. Pomyślałam sobie "Hm.. po drugiej części nie interesowało mnie z kim będzie Katniss. Ale teraz po tym zdarzeniu chyba jest już przesądzone". Rewelacyjny był koniec. Ostatnie 5 lub 6 rozdziałów trzymały mnie w napięciu - jak to się skończy. Podobała mi się rozmowa Katniss z prezydentem Snowem o tym, że przecież przyrzekli sobie, że nie będą się okłamywać ;D Niespodziewane jest także, że zamiast Katniss zamiast zabić prezydenta Snowa zabija.... Coin! Ale oprócz tych wspaniałych momentów było kilka innych również niesamowitych. Ale (wiem powtarzam się ale to z emocji ) te wszystkie nie dorównują ostatnim wypowiedziom Katniss i Peety :
"Kochasz mnie. Prawda czy fałsz?
 Odpowiadam:

Prawda."

Z chęcią zapraszam do przeczytania całej trylogi, bo WARTO !!!!!
Koło postów  i  pod dodałam zdjęcia różne związane z tym.














Dziękuje za przeczytanie posta, myślę, że Wam się spodobał i nie przeszkadza Wam, że jest długi ;)
Małe pytanie do Was ;
 Czy może ktoś zna stronę gdzie mogłabym ściągnąć film, drugą część Igrzysk Śmierci?
Więcej o tym tu, dziękuje z góry za pomoc !

You Might Also Like

1 komentarze

  1. świetny post, choc troche skomplikowany, dałaś mi inspirację dzięki zdjęciom:) sama przeczytałam te 3 ksiązki juuż w grudniu i jestem zakochana :)) +polecam Ci wyłączyć na swoim blogu weryfikacje obrazkową :)
    http://breaklungs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images