Moje zdanie w kopiowaniu tekstów, prawach autorskich .....

Hei!
Dzisiaj sprawa o jak widać w temacie : prawach autorskich i kopiowaniu tekstów przez innych blogerów i wklejaniu na swoje. Zanim jednak, chcę wyjaśnić sprawę z Dusią. Kilka minut temu przeczytałam jej posta, i żeby nie zwlekać z wyjaśnieniami chciałam publicznie to napisać. A więc Diana długo już nie pisała postów tu na blogu. No i ..... chwilowo myślałam aby napisać jej, że raczej ją wyrzucę ale trzeba dać szansę drugiemu człowiekowi i znaleźć tego człowieka w człowieku  :D 
Chciałam też napisać a raczej zapisać Co dalej? Ale nie - postanowiłam być w tej sprawie neutralna aż do dzisiejszego wpisu Diany. Wiem, że nie maiła laptopa chwilowo, bo był w naprawie więc spokojnie zrozumiałam, przyjęłam. I mała niespodzianka - może wkrótce do załogi naszego bloga dołączy nowa osoba. Co o tym sądzicie?

A teraz mój post. Najpierw o kopiowaniu. Ba, kopiowanie jest i dobre, i złe. Zależy w czym je wykorzystamy. Każdy wie, że czasem kopiowania używamy gdy:
- tekst, który jest długi i nie chce nam się go całego pisać (np. link do czegoś )
Ostatnio na wielu blogach których czytam widzę posty ze screen'ami z innego bloga. Widać, że tekst jest dosłownie skopiowany. Wiem, czasem jak się pisze posta informacyjnego i chcemy wkleić fragment dotyczący czegoś (załóżmy z wikipedii o facebook'u ) to możemy tekst skopiować i wkleić do bloga ale jest jedna ważna rzecz - trzeba podać albo link z kąd wzięzilismy tekst lub po prostu napisać, że z Wikipedii - bo każdy wie o co chodzi jeśli tak napiszemy.
Abieska pisała na swoim blogu o takiej sprawie  że pewna dziewczyna miała podobny wygląd do bloga Karo i napisała o sprawie takiej jak Abi. Chyba. Ale była też sprawa, że Abi.

Co to są prawa autorskie ?
Prawo autorskiego, to takie prawa, w którym przysługuje autorowi utworu, zespołowi itp. którzy mogą decydować na temat swojego dzieła. 
Osobiście, uważam że jest to dosyć przydatne aby się jakoś ubezpieczać. 

Wracająć chcę już podsumować. Moim zdanie kopiowanie jest i dobre i złe zależy kiedy. Jeśli chodzi o kopiowanie tekstów z innych blogów i wklejanie na swój, to .. to jest złe. Lepiej być kreatywnym i samemu napisać. Oczywiście, przy pisaniu można się  zainspirować, bo wtedy lepiej wyjdzie. Czytelnicy blogów zawsze będą woleli prawdziwe teksty autora postów, niż takie, które są ściągnięte. Mówiąc krócej " Nawet najgorzej napisany tekst, napisany bez żadnej pomocy (oprócz inspiracji) jest lepszy od takiego skopiowanego. 
Myślę, że Wam nie zanudziłam lecz zachęciłam do kreatywności i uczciwości ;)

I jeszcze piosenka Ellie Goulding, w której zakochałam się gdy usłyszałam pierwsze słowa <3
Ellie świetne się posługuje tam swoim głosem. Ellie ma coś, co przyciąga do słuchania jej piosenek. Ellie piszę wspaniałe teksty do piosenek.

 

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Dziękuję za całą wyrozumiałość :). I, bardzo się cieszę, z nowego redaktora ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post. Obserwuję bloga. :)
    Moim zdaniem jesteś tu najlepszą redaktorką. Świetnie piszesz...
    Piosenka Ellie też cudowna. *-* Tak samo zakochałam się w niej, gdg tylko usłyszałam piedwsze słowa. ♥
    Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za dwa błędy, piszę z telefonu. ://

      Usuń
  3. Bardzo, bardzo dziękuje :) A ja zacznę obserwować Twojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images