Pesymista, a optymista.

 Hey! Tutaj Abi. Jak już możecie się domyśleć po tytule, dzisiaj zajmę się patrzeniem na świat z różnych perspektyw. Zajmę się pesymizmem i optymizmem.

 Na początek: co to znaczy gdy ktoś jest pesymistą lub optymistą? Najczęstsza definicja tego jest taka: "Pesymistka powie: "Szklanka jest do połowy pusta", a optymista: "Szklanka jest do połowy pełna".Łatwo stwierdzić, że chodzi o własne przedstawianie świata. 
 Osoba, która jest pesymistą najczęściej będzie widzieć świat w przegranych barwach, pełnych czarnych scenariuszy i porażek. Nie będzie się podejmowała ryzyka, odpuści, bo zawsze będzie sądzić, że coś jest niewykonalne i zakończy się porażką. Wiele osób zaprzecza temu, ze są pesymistami. Uważają siebie ciągle za optymistę, wmawiając, że to inni są pesymistami. 
 Człowieka optymistycznego często określa się "człowiekiem szczęśliwym". Do wszystkiego podchodzi z nadzieją, że się uda, lubi ryzyko. Nie użala się często nad sobą, potrafi pocieszyć. Niestety takiego optymistę w 100% trudno znaleźć. Nie przeczę, że istnieją tacy, ale wątpię, by dużo osób bez wahania powiedziało, np. do sąsiadki, że ją kocha od paru lat. Często optymiści potem zamieniają się w pesymistów, ale nie zauważają tego. Są przyzwyczajeni do patrzenia na świat przez różowe okulary. Nadal mówią "uda mi się", ale boją się podjąć odpowiednich działań, by zdobyć swój cel.
 Jeśli chodzi o mnie... Jestem pół na pół. Wszystko zależy od sytuacji. Gdy sytuacja jest napięta i trzeba podjąć jak najryzykowniejsze, prawie niemożliwe działania, to rezygnuję, nie idę dalej, bo i tak wiem, że się nie uda. Ale gdy wiem, że coś jest łatwe, to patrze na to pod kątem optymisty. 
 Mogę też się nazwać optymistką, która przechodzi w pesymistkę. Parę lat temu byłam wielką optymistką, rok czy tam pół temu zaczęłam wątpić w siebie. Teraz, prawie nie podejmuję wielkich działań, ale nadal mam nadzieję, że jeśli się tego podejmę to otrzymam dość sowita nagrodę. Ehh... takie życie ;/. 
 Mam nadzieję, że wpis Wam się podobał. Byee. :*


You Might Also Like

1 komentarze

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images