Świadome sny cz.2 - Zacznijmy od podstaw (fazy snu)

 Hey! W czwartek obiecałam Wam, ze w nast. części poradniku świadomego śnienia opisze co można robić w LD i opisać rożne techniki wywołania go. Pomyślałam, że zrezygnuję z tego, bo nie wszystko by się trzymało kupy (bez skojarzeń) i, by się Wam pokręciło. Dlatego postanowiłam dzisiaj zająć się opisaniem faz snu *.*. Szczerze, ten temat mogłabym pominąć, bo nie jest nam zbytnio potrzebny do wywołania LD, ale sądzę, że mógłby Was zachęcić do rozpoczęcia nauki świadomego śnienia. No to bez zbędnych ceregielów zaczynajmy :)
 Istnieje coś takiego jak faza REM podczas zasypiania/śnienia. Oto poszczególne fazy/rzeczy, które występują w REM.

1. Hipnagogi
 Praktycznie nie zauważalne i dość krótkie 'hipnozy', które składają się rożnych kształtów, zwierząt z kresek (XD) i czasem z 'pokazu slajdów'.

2. Płytki sen. (20 min.)
 Sen, który następuje po hipnagogach. Nic się nie śni. Kiedy obudzimy się podczas płytkiego snu czujemy się rześcy, jakbyśmy w ogóle nie poszli spać. Trwa to ok. 20 min.

3 i 4. Głęboki sen. (90 - 120 min.)
 Kiedy obudzimy się będąc w tej fazie będziemy jak.... zombie. Tak, to idealne określenie. Podczas tej fazy nic ciekawego się nie dzieje, tylko to, że jest nas trudniej obudzić niż z hipnagog i płytkiego snu.

 Po fazie REM następuje faza N-REM, czyli po prostu sen. Sen trwa rożnie, czasem 30 min., czasem godzinę. Najlepsze jest to, że w śnie  czas leci tak samo jak w realu.
 Fazy następują po sobie. To powinno wyglądać tak:

FAZA REM
FAZA N-REM
FAZA REM
FAZA N-REM
FAZA REM
FAZA N-REM

 Więc co to oznacza? Jednej nocy mamy więcej niż jeden sen. Na przykładzie mamy ich trzy. Ja, np. dzisiaj nie miałam LD, ale za to miałam normalne sny, które zapamiętałam. Było ich 3 albo więcej, ale istnieje możliwość,że reszty nie pamiętam. Niestety nie "obudziłam" mojego mózgu i nie odzyskałam świadomości, ale może dzisiaj się uda? ;).
 To tyle :) Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis wam się spodobał :). Życzę szczęścia w trenowaniu świadomych snów. Dobranoc ;*.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Próbowałam wczoraj i mi się udało! Trwał krótko ale zdołałam go całego zapamiętać ;)
    Czekam na kolejną część ^.^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję :). Masz talent do tego chyba :D.

      Usuń

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images