Świadome sny cz.1 -Wprowadzenie.

 Hey! Robię te notkę tak dla odprężenia. Jest 13:45, a o 14 muszę być już przygotowana, bo o 15 jadę na egzamin do gimnazjum z angielskiego. trzymajcie za mnie kciuki ;3. Ok, to do rzeczy. Dzisiejszy wpis będzie o świadomych snach (ang. Lucid Dream lub w skrócie LD). Takim rodzajem snów zainteresowałam się na początku roku szkolnego. Zaczęłam oglądać różne poradniki jak wywołać LD, itp.

 Czym się rożni zwyczajny sen od świadomego?
Rożnica jest tylko jedna - w zwyczajnym śnie nie czujesz się świadomie. Dlaczego tak jest? Czytałam coś, że podczas snu pewna cześć w mózgu/głowie zostaję 'wyłączona'. Kiedy ta część 'nie chodzi" wierzymy we wszystko co nam się śni. Czyli jak, np. przyśni się Wam, że jecie lody z Katy Perry to Wy w to uwierzycie. Natomiast gdy ta część funkcjonuje podczas snu odzyskujecie świadomość, ale jak tego dokonać?

 Jak uzyskać świadomość we śnie?
Jak już mówiłam trzeba wprawić w ruch pewną część. Może to się wydawać trudne, ale wcale takie nie jest. Trzeba tylko wyrobić sobie nawyk robienia TR (testów rzeczywistości). Ja stosuję technikę, która polega na skupieniu się i wpatrywaniu się 1-3 min. w swoje ręce. Trzeba to robić co 1-2 godz. Oczywiście mi jest trudno to zapamiętać dlatego na monitorze sobie nalepiłam taką karteczkę z napisem "Patrz na ręce", Wam też to polecam, ale nie wiem czy to nie będzie tak, że jak, np. w moim przypadku będę na dworze i czy spojrzę się na swoje ręce w śnie. Może to być tak, że tylko podczas grania na komputerze mi się przypomni, by zrobić TR (oczywiście wszystko w śnie)
 Zapomniałam dodać, że jak w śnie spojrzymy na swoje ręce to one mogą mieć dziwny kształt, możecie nie mieć palca lub przeciwnie mieć ich więcej.
 Oczywiście to nie jedyna technika. Jest ich wiele począwszy od tej, której opisałam po budzenie się w środku nocy i ponowne zasypianie. Po prostu - do wyboru do koloru :). Teraz poruszymy kolejną i również ostatnią ważną rzecz w tym wpisie.

 Jak zapamiętywać sny i bez TR wywnioskować, że właśnie śnimy?
Zapamiętywanie snów to ważna sprawa. Czy kiedyś czuliście się jakbyście położyli się i po chwili wstali, by zająć się porannymi zajęciami? To jest bardzo często spotykane, dlatego wymyślono parę sposobów na zapamiętywanie snów. Ja opiszę jeden.
 Autosugestia to metoda powtarzania sobie przed snem czegoś. Działa na ludzi, którzy są wydatni na hipnozę. Żeby zapamiętać sen trzeba sobie przed zaśnięciem powtórzyć sobie z 10-50 razy "Będę pamiętać swój sen". Tylko nie możemy sobie tak sobie tego powtarzać. Musimy być skupieni, musimy sobie to zdanie wbić do głowy. To ma być nasza ostatnia myśl przed zaśnięciem. Ta technika działa też w tym przypadku, by mieć świadomy sen, tylko, ze wtedy musimy sobie powtarzać "Będę teraz śnic" lub "Będę mieć teraz świadomy sen"
 Jak bez TR wywnioskować, ze śnimy? Potrzebna nam jest jedyna niezbędna do tego rzecz, czyli dziennik snów. Oczywiście ja takiego nie posiadam, ponieważ rano trzeba sobie nasze sny od razu zapisywać, a ja nie mam na to czasu. Taki dziennik najlepiej powinien się znajdować pod poduszką. Ważne jest to, żeby po przebudzeniu jeszcze sobie trochę poleżeć i przypomnieć sen/sny. Następnie musimy wszystko dokładnie notować. Po tygodniu przeczytajcie sobie Wasze sny. Powinniście dojść do tego, że w każdym śnie coś się musi powtarzać, np. spiderman, który wspina się po wieżowcach. Musicie sobie wtedy wbić do głowy, ze ten spiderman oznacza to, że śnicie. Podczas snu po prostu musicie to zapamiętać i kiedy zobaczycie tego człowieka-pająka odzyskacie świadomość.
 No... to chyba tyle na dzisiaj. Musze już jechać, pa! W nast. poradniku napisze co można robić w LD i opisze różne techniki :). Pa!

You Might Also Like

1 komentarze

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images