Gry Karciane *.*.

 Hey! To jest mój drugi wpis na tym blogu, bo oczywiście zaś nie miałam czasu ;c. No, ale teraz mam czas i pisze wpis ;3.
 Dzisiejszy wpis będzie o jednym z moich ulubionych zajęć... czyli o graniu w karty <3. Tak! Karty! Zdziwieni? ;c.
 Prawda jest taka, że od dzieciństwa uwielbiałam karty *.*. Na początku grałam w "Wojnę", czyli grę dla dwóch graczy. Zasady gry są bardzo proste:

Przetasowaną talię kart dzieli się na dwie części, rozdaje graczom i kładzie koszulkami do góry. Pierwszy i drugi zawodnik równocześnie wykładają po jednej karcie i porównują ich wartości. (względem starszeństwa - kolory nie odgrywają roli) Gracz o wyższej wartości karty odbiera je i kładzie pod spodem swojej talii. Jeśli karty mają taką samą siłę (as na asa, król na króla, itp.), rozpętuje się wojna; należy odkryć po jednej karcie, położyć je koszulkami do góry na swoich kartach odkrytych, a następnie wyciągnąć następną kartę, położyć odkryte na zakrytych kartach i wówczas są one porównywane. Karta o wyższej wartości wygrywa, a zwycięzca wojny odbiera wszystkie karty wykorzystane w wojnie. Proces jest powtarzany, jeśli w okresie wojny znowu nie można wyłonić zwycięzcy.
Wygrywa ten, kto pierwszy zabierze wszystkie karty przeciwnikowi. Gra potrafi być bardzo długa, gdyż zebrane karty są przekładane pod spód talii i mogą one później zostać wykorzystane wielokrotnie; partia może trwać nawet ponad kilka godzin, jednak zwykle znudzeni monotonią gracze rezygnują dużo wcześniej. Z tego względu zyskuje popularność głównie u najmłodszych, niezdolnych do zapamiętania reguł bardziej skomplikowanych rozgrywek.
 Gra jest bardzo fajna. Polecam :).
 Kolejna gra karciana to "Poker". Nawet nie wiecie jak ja go uwielbiam ♥. 2-3 lata temu w wakacje wygrałam z wujkiem i dwoma kuzynami w "Pokera". <3. Jak się wtedy cieszyłam :P.
 Jest wiele odmian pokera, ale ja grałam tylko w jedną. "Mój poker" jest bardzo łatwy. 
Gra się kartami od 9 do asa. ;). Każdy gracz otrzymuję 5 kart. Jeśli coś mu nie pasuję może z osobnego stosu kart wymienić max. 4 karty, ale tylko raz :P. Następnie wszyscy gracze pokazują swoje karty. Ten kto ma najbardziej "silne" karty wygrywa i jeśli gra się na zakłady to bierze wszystko ;D. 
 Do "silnych" kart zaliczamy, pary, trójki, karocę, itp. Pary to dwie takie same karty (inny kolor, ta sama wartość), trójki to trzy takie same karty, a karoca to 4 takie same karty. Są również też inne "silne" karty, ale ja wymieniłam te najpopularniejsze. Jeśli chcecie wiedzieć więcej to możecie sobie wszystko wpisać w google :P. 
 Dziękuje za uwagę =). Mam nadzieję, ze wpis się podobał :P. Ja już zmykam, byee.. :;* ~Abieska

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ja grałam jeszcze w karty w przedszkolu o zabawki kto kiedy sie jakimi bawi xD A teraz nadal gram

    OdpowiedzUsuń

Dla każdej opinii znajdzie się tutaj miejsce, jednak spam będzie usuwany.

Flickr Images